Popularne silniki sklepowe i ich możliwości SEO
Planujesz wejść na rynek e-commerce? Powinieneś poznać podstawy funkcjonowania sklepu internetowego! Aby założyć stronę, z której będziesz prowadził sprzedaż, musisz wybrać silnik, mający wpływ na obsługę serwisu, jak i jego pozycjonowanie. Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat – przeczytaj artykuł.
Czym jest silnik sklepowy?
To aplikacje, dzięki którym zbudujesz całą strukturę witryny – od strony głównej po okna z produktami. Mają one szereg narzędzi, pozwalających m.in. śledzić proces sprzedaży, ruch odbywający się w serwisie etc. Innymi słowy – stanowią bazę Twojego imperium w świecie e-commerce, wpływającą również na pozycjonowanie sklepu internetowego.
Dostępne są różne typy takich platform, w tym m.in. silniki open source, czyli darmowe (a przynajmniej ich podstawowe opcje), na licencji SaaS, czyli płatne w ramach abonamentu oraz dedykowane – tworzone na potrzeby konkretnej witryny, w praktyce często nieopłacalne. A które z aplikacji open source i SaaS należą do najpopularniejszych?
WooCommerce
To jedno z najpopularniejszych rozwiązań w rzeczywistości nie jest silnikiem, a darmową i intuicyjną wtyczką do WordPressa. Dodatkowo użytkownicy sami tworzą kolejne plug-iny, znacznie poszerzające opcje właściciela witryny, a także ułatwiające pozycjonowanie sklepów (np. Yoast SEO). Ze względów bezpieczeństwa wymaga jednak stałego aktualizowania dodatków. Warto pamiętać również, że instalacja zbyt wielu wtyczek może obciążać stronę i wydłużać jej ładowanie. Niemniej – to zdecydowanie dobry wybór dla mniejszych biznesów.
PrestaShop
PrestaShop należy do silników, na których działa najwięcej sklepów internetowych w Polsce. To darmowa aplikacja, gwarantująca prostą obsługę. Poza tym na oficjalnej stronie można znaleźć liczne instrukcje i wsparcie techniczne, co znacznie ułatwia nawet samodzielne prowadzenie serwisu. Ponadto dostępne są liczne dodatki zapewniające kolejne opcje. Wybierając go, trzeba mieć na uwadze fakt, że najlepsze moduły usprawniające procesy pozycjonowania biznesu internetowego są płatne.
Magento
Kolejna platforma dająca liczne możliwości właścicielowi sklepu. Oferuje ona wiele narzędzi pozwalających kontrolować poszczególne procesy zachodzące na stronie, w tym ruch klientów. Korzystając z Magento, zyskujesz dostęp do danych, jakie mogą pomóc lepiej zrozumieć oczekiwania odbiorców. Wymaga on jednak większego doświadczenia od użytkownika oraz mocniejszych serwerów.
Shoper
To silnik dostępny odpłatnie – albo jednorazowo, albo w ramach abonamentu. Daje za to szerokie możliwości w zakresie prowadzenia sklepu, w tym m.in. opcję zintegrowania systemów płatności, kurierskich etc. Gwarantuje również przydatne narzędzia ułatwiające pracę nad pozycjonowaniem sklepów online. Nie udźwignie jednak większego serwisu.
Wybierz odpowiedni silnik dla siebie!
Dobór dobrego silnika do strony e-commerce jest bardzo ważny i wymaga strategicznego podejścia. Wszak Twoja oferta z czasem może się rozrastać – dobrze więc wybrać bazę, na jakiej pozostanie się na dłużej, a przy tym – która ułatwi pozycjonowanie witryny. Jeśli sam nie wiesz, co będzie dla Ciebie najlepsze – skorzystaj z pomocy specjalistów od SEO.