Podstawy pozycjonowania sklepów

Podstawy pozycjonowania sklepów

Rynek sprzedaży w Internecie prężnie rozwija się od kilku lat, a w czasie pandemii znacznie przyspieszył. Wiele sklepów, także małych, lokalnych, decyduje się na stworzenie swojej strony w sieci. Aby jednak dotrzeć do odbiorców, muszą być widoczne w wyszukiwarce. Sprawdź, jak zadbać o właściwe pozycjonowanie e-commerce!

Liczy się silnik!

Nim powstanie witryna koniecznie trzeba wybrać odpowiedni silnik. To oprogramowanie pozwalające stworzyć całą strukturę strony i zarządzać nią. Ma również wpływ na to, w jaki sposób będą odbywały się wszystkie procesy SEO. Istnieje kilka platform, na których obecnie najczęściej zakłada się sklepy internetowe. Wśród nich można wyróżnić m.in.:

  • Shoper – płatne, ale intuicyjne oprogramowanie, dające szeroką gamę narzędzi ułatwiających obsługę strony,
  • WooCommerce – jeden z popularniejszych silników, będący rozszerzeniem WordPressa; jest bardzo wygodny nawet dla laika, a kolejne rozszerzenia dają szerokie możliwości właścicielowi witryny,
  • Magento – to kolejna platforma z dużym potencjałem, wyposażona m.in. w narzędzia pozwalające łatwo dodawać produkty; wskazana raczej dla osób mających już doświadczenie w e-commerce.

Pozycjonowanie e-commerce – na co należy zwrócić uwagę?

Wybór silnika, choć bez wątpienia istotny, to tylko jedna strona medalu. Poza tym na pozycjonowanie sklepów składa się wiele innych czynników. Co sprawia, że jego pozycja znajduje się w tym, a nie innym miejscu na liście wyszukiwania? Należy wymienić m.in.:

  • obecność protokołu SSL – zwiększającego bezpieczeństwo strony, jak i zaufanie ze strony klientów,
  • strukturę sklepu – czyli to, jak zbudowane są poszczególne kategorie i czy produkty zostały prawidłowo do nich przydzielone,
  • ciekawe i oryginalne opisy – chodzi nie tylko o to, by przedstawić artykuły w superlatywach, ale i dostarczyć ważne z perspektywy nabywcy informacje o nich.

Poza tym, tak jak każda witryna działająca w sieci, także i te należące do sklepów muszą być odpowiednio zoptymalizowane. Linki powinny być przyjazne (czyli m.in. krótkie), a witryna działać płynnie i być dostosowana do urządzeń mobilnych. Oprócz tego konieczne będzie pozycjonowanie pod określone frazy kluczowe. W e-commerce dużą rolę odgrywają m.in. frazy long-tail, odpowiadające na oczekiwania osób wpisujących w wyszukiwarce konkretne zapytania, takie jak np. „tanie buty męskie skórzane rozmiar 44”.

Ponadto wielu użytkowników poszukujących konkretnych produktów oczekuje dodatkowych informacji o nich. Dlatego ważne jest nie tylko tworzenie opisów tych artykułów, ale i prowadzenie bloga. Oprócz tego, że kupujący znajdą tam poradniki i polecenia określonych wyrobów, to stanowi on wartościowe źródło linków, również wpływających na to, jaką pozycję zajmie sklep w SERP-ach.

Jak prawidłowo pozycjonować sklep? Postaw na pomoc specjalistów!

Prowadzenie biznesu w sieci wiąże się z dużą konkurencją. Aby więc zająć się tym, co najważniejsze – czyli sprzedażą i obsługą klientów, pozycjonowanie sklepów najlepiej pozostawić zewnętrznej agencji. Dzięki temu wiesz, że Twoją stroną opiekują się specjaliści, a jej pozycja będzie sukcesywnie rosnąć.